niedziela, 28 lipca 2013

Top 10 K Indie/K Pop Songs - Najbardziej niedoceniane koreańskie piosenki!

Hej! Dziś kolejny post listowy! Muszę przyznać, że przeglądanie i przesłuchiwanie mojej playlisty jest wyjątkowo przyjemne i najchętniej zrobiłabym pełno takich rankingów od razu. Dziś zajmę się piosenkami "indie". Jednak trochę oszukam, bo nie wszystkie piosenki będą strikte z gatunku indie. Będą to raczej piosenki indie, dance, elektronika a nawet k-popowe i wszystko inne, co wam przyjdzie do głowy słuchając tych piosenek. Ja w wielu przypadkach mam problem z określeniem gatunku ale mam to w tyłku, kryterium wyróżniającym jest dla mnie fakt, że te piosenki są mniej znane międzynarodowej publice (bo Korea lubi Indie XD). Często rozmawiając ze znajomymi wkręconymi w k-pop, którzy siedzą w tym głębiej niż ja, zaginam ich tymi piosenkami i wywołuję dziki zachwyt! :D

1. Clazzi - This is how we feel
Spodziewaliście się Love & Hate? Ha! Mam was! Moim zdaniem, nie odbierając Love & Hate glorii, jest to najlepsza piosenka z albumu Infant. Poza tym spełnia warunek bycia niedocenianą :) Jeśli nie znacie Dj Clazzi to koniecznie musicie posłuchać takich piosenek jak Love & Hate, 40 Nights czy Sexi Doll.

2. Nell - The Day Before
To piosenka, która wyciśnie z was łzy... wiele razy. Nie mogę już patrzeć na teledysk a nawet sama piosenka ściska moje małe serduszko i wywołuje Posttraumatic Stress Disorder. Jeśli jesteście wrażliwi nie polecam zapętlać - nawet jeśli bardzo, bardzo chcecie!

3. The Koxx - Take me far from home
Oł maj gad! Nie mogę się nachwalić, jeśli idzie o ten kawałek. Piosenka jest świetna, teledysk jest świetny... cóż więcej mogę powiedzieć? Po prostu posłuchajcie :)


4. Sunny Hill - Tag
Zawsze mnie dziwi, że nawet zatwardziałym fanom k-popu jakimś cudem udaje się pominąć ten band. Jeśli już ktoś ich kojarzy to z Grasshopper Song (świetny kawałek) ale muszę przyznać, że wystarczy pogrzebać w ich muzyce, żeby znaleźć całą kupę (XD) genialnych piosenek.


5. Urban Zakapa - All the same
Urban Zakapa lubią takie spokojne klimaty a ja lubię Urban Zakapa :P Piękne głosy - warto ich posłuchać!


6. Hot Potato - Pillow
Kiedy odkryłam Hot Potato mało się nie posikałam. Świetny głos! Pillow mnie rozmiękcza i naprawdę nie rozumiem - czemu więcej ludzi o Gorącym Ziemniaku nie wie?!


7. Roy Kim - Bom Bom Bom
Absolutnie przeurocza piosenka :) Poprawia nastrój! Dlaczego tak niewiele osób go zna?


8. Lee Seung-Woo i Hwee Sung - Should I Catch the Flu
Love it long time. Jak dla mnie świetna piosenka a Lee Soung Woo sprawił, że trochę zainteresowałam się Soulstar :) Jakim cudem nikt tego nie zna? Piosenka jest po prostu przesłodka!


9. Busker Busker - Cherry Blossom Ending
How cute is this MV? Busker Busker poznałam dzięki Eat Your Kimchi i cóż... niektóre piosenki mają świetne! I dziwi mnie, ze podobno są znani w Korei, bo nikt z moich zakejpopowanych znajomych ich nie kojarzy! A warto!

10. Seo In Young - Anymore
Na początku z rezerwą podchodziłam do tej piosenki. Po jakimś czasie zaczęłam dopiero ją doceniać i teraz na stałe siedzi w mojej playliście. I choć teledysk mógłby dla mnie nie istnieć, to dziwi mnie ledwie pół miliona wyświetleń ;/

Jakie są wasze typy niedocenianych piosenek? Rzucajcie je w komentarzach! Ja pewnie kilka bym jeszcze znalazłam ale te zdecydowanie wywołują u większości ludzi reakcję "jak ja mogłam bez tego żyć?" :D


--------------------------------------------------------- UWAGA, żadne w powyższych treści nie mają na celu obrażać artystów zaangażowanych w produkcję danego dzieła. Lubimy i szanujemy kulturę dalekowschodnią oraz doceniamy jej wytwory. Mamy jednak prawo do subiektywnej opinii na temat określonych rzeczy i korzystamy z niego. Dzielimy się naszymi opiniami w celach czysto rozrywkowych i mamy nadzieję, że również podejdziecie do nich z humorem.

3 komentarze: